Az április 13-ai hétre aztán, a forgatókönyv kidolgozása maradt. Éreztük a nyomást, hiszen május elejére kész kellett, hogy legyünk és prezentálnunk kell a komplett művet. Azt kell, hogy mondjak, igaz a mondás, teher alatt nő a pálma.
Bár kevésbé egzotikus terepen (Örsön) képzeltük el a forgatást, jó érzés volt együttműködésben haladni.
Relatív hamar dolgoztuk ki (mindenki a saját oldaláért felelve) a forgatási naplót:
Projekt: Zita és Dani
- A1 - Jelenet: 00:00 - 02:17 /02:17/ (23snitt)
- X-en maszk-féleség van(a száján) + sapka (sötét outfit)
- Üresség, sötétség, elhagyatottság
- Rideg, spacey bevezető, komótosan lebegjen előre a köv jelenetbe
- a karakter = X
- nagyon keskeny aspect ratio (pl ----->)
Szám: Bebop OST – Space Lion
(Alt verzió:00:00-00:00 (A1/0))
(a süvítő metro hang lehet előtte egy kb 10 mp-ig is magában, amiből aztán, ahogy halkul, hangosodik ki a zene) + fújtatás00:00-00:14 (A1/1) *********
süvítő metró hang (lassul) (halkul egy 3-4 mp után, kb 10mp-ig szól)
2 szavas cím első fele, puritán, fekete háttér, fehér betűk, fix ÓRMÓTLAN nagy méret (csak úgy égjen, világítson), egyre világosabb, 8mp-nél kulminál -> hirtelen vágás00:14-00:18 (A1/2)
Nagyon közeli (X-nek) a kezekről (kezeiről), oldal-felülről /sötétben/00:18-00:24 (A1/3)
Kapucnis sziluett valamin ül, torzótól fölfelé, az ő baljáról a kép, jobbjáról előre-lefelé fordítja a fejét.00:24-00:31 (A1/4)
Nagyon messziről, lapos kép a sötétben, narancs fények itt-ott, park szerű hely (üres)00:31-00:36 és 00:36-00:41 (A1/5)
Fák, fű ég stb sötétben (sötétedésben) /sziluettek/00:41-00:46 (A1/6)
Felülről lefelé menő beállítással, X mögül (lassan)00:46-00:50 (A1/7)
Közeli a fejről, bal oldaláról határozottan fölcsapj a kapucnit, leugrik00:50-00:58 (A1/8)
Nyitott hév/vonat/ ajtó előtt áll, pulcsizsebbe dugott kézzel. Alacsony(abb)ról, hátát látjuk mozdulatlanul -> fade vágás00:58-01:09 (A1/9)
remegő pesti-esti képek egy mozgó villamosból, hévből szar fókusz, elmosódás, (fölöslegesen bezoomolt esetleg) (2-3snitt)01:09-01:13 (A1/10)
Közeli valamiről (cipő, pont a vágás előtt megmozdul)01:13-01:22 (A1/11)
Arc részleges tükörképe az ablakból, ahogy a jobb keze felé néz ki, hátrafele ülve, (kapucnival), enyhén szemből01:22-01:31 (A1/12)
Felvétel ahol X a kép szélén látszik csak, a többi része üres kocsi-felvétel (ideális: a kép jobb háromnegyede üres, bal oldalt a kép kifele felé nézve épp a képben van)01:31-01:41,5 (A1/13)
----01:42-01:44 (A1/14)
Gyors vágások egymásutánja, közli elhúzott felvételek fél mp-ekig (Y-ról, egy monitorról, rózsaszín sapkáról, mosolygó A-ról…)01:44-01:46,5 (A1/15)
X az ablak felé kapja a fejét, és hirtelen feláll, elszalad a képből, az még időzik egy mp-et a hűlt helyén01:47-01:50 (A1/16)
X leszáll, a kamera merőlegesen áll a hév/metró menetirányával, közepesen messze onnan, ahol X leszáll01:50-01:52 (A1/17)
Fél-1 méterről srégen hátulról X-et veszi ahogy elmegy a hév/metro, X izeg-mozog01:52-01:54,5 (A1/18)
bő 1 méterről eléggé alulról, oldalról (+ kb 10fokkal az arc felé), X ugyanaz01:54,5-01:57 (A1/19)
szemmagasság, 45fokban előlről01:57-02:03 (A1/20)
üres peron (másik oldal)02:03-02:09 (A1/21)
üres ülőhely oldalról (2mp-ig), amire leül X kicsit maga elé görnyedve02:09-02:15 (A1/22)
Fölnéz (nem hirtelen), és egyenesen a kamerába néz, nagyjából a fej fér a képbe02:15-02:17 (A1/23)
A maszkhoz nyúl, húzza le…
- B1 – Jelenet 02:17-05:05 /02:48/ (34 snitt)
- karakter A = a valóvilág főszereplőnk
- napos kinti idő, behúzott függöny
02:17-02:20 (B1/1)
…zene szól tovább, A elhúzza a takarót a szája elől, kifejezéstelen, hunyorgó tekintettel pislog 1-2-őt, a kamerának oldalt fekve02:20-02:22 (B1/2) ***
Szoba belső tere, semmi nincs kiemelve (reggel)02:25-02:27 (B1/3) ****
ablakból a napos kék égre egy snitt02:27-02:30 (B1/4) ****
összegyűrt lepedő felülről, baloldalt épp mozog még (ergo A ott van az ágy szélén csak nem látjuk)02:28-02:31 (B1/5) *****
földet vesszük, elmegy mellette egy árnyék02:31-02:36 (B1/6) ****
relatíve messzebbről egy konyháról, benne egy működő mikró, a snitt végére lejár, a csilingelés (02:33-nál) félbeszakítja a zenét02:36-02:41 (B1/7) ***
A premier plánban a kamera előtt próbál erőltetett mosolyokat (fürdőben, feltehetőleg a tükör előtt)02:41-02:46 (B1/8)
derékmagasságból, oldal/hátulról (látszódjon a tükörből A arca)
02:43-nál már kulcs + zár zaja02:43-03:58 (B1/9)
üres szoba csukódó és záródó ajtó hangja, lépés hangok (elfelé)
csönd……..02:58-03:10 (B1/10)
a főcím második fele, süvítő metró hang visszafelé, fehér alapon fekete betűk (ugyanolyan méret stílus)OST: Trentemoller - Neverglade
03:10-03:12 és 03:12-03:14 (B1/11)
egy közepesen távoli a zárt ajtóról kilincs magasságban, majd egy kb méterről hátrébbről is ugyanolyan magasságból (szemből mind2)03:14-03:18 (B1/12)
egyszínű (feket v fehér) háttér, kis betűméret, a szöveg az előző felvétel középpontjával korrelál (ha a kilincs jobb oldalt van, akk a szöveg is itt jobb oldalt van ugyanott kb)
„BGF külker produkció”03:18-03:20 (B1/13)
kilincs lenyomódik03:20-02:24 (B1/14)
„főszerepben…”03:24-03:26 (B1/15)
kabát akasztóra kerül03:26-03:30 (B1/16)
szerep#203:30-03:32 (B1/17)
függönyt elhúzza03:32-03:36 (B1/18)
„fényképezte:…”02:36-02:40 (B1/19)
fókusz a szobában valami randomra, a háttérben életlenül látszik, ahogy öltözik02:40-02:44 (B1/20)
„írta:…”03:44-03:46 (B1/21)
monitor szemszögéből, ahogy bezuttyan a székbe03:46-03:50 (B1/22)
„rendezte:…”03:50-03:58 (B1/23)
előre görnyedve fekszik az asztalon (két kéz a fej alatt), arcára vetül a monitorról a mozgóképek fényei, fejhallgatóval mosolyog, tetszik neki ***03:58-04:00 (B1/24)
ütemre mozog a lába a szék alatt, hátulról látjuk majdnem földközelben ***04:00-04:02 (B1/25)
dobolás újjakkal, felülről ***04:02-04:04 (B1/26)
derékmagasságból hátulról, székkel hátra gurul és forog a kamera felé04:04-04:07 (B1/27)
vki magyaráz állva kézgesztusokkal, csak 30%-ban látszik h ki (no arc)04:07-04:08 (B1/28)
(zene halkul)
A megértően bólint04:08-04:17 (B1/29)
(zene eltűnik)
szemből, mellmagasságból, ruhákat válogat04:17-04:18 (B1/30)
közeli: rózsaszín sapkát húz el az A keze04:18-04:21 (B1/31)
(nagyon halkan, egyre hangosodva dob (fuck buttons – brainfreeze eleje) közeli: A arca/szemei rejtélyesek04:21-04:24 (B1/32)
élesen alulról: fogja a sapkát két kezével, az arc látszik04:24-04:36 (B1/33)
messzebbről középmagasan: egyenes áll és mered…majd kb 5mp után elhajítja (ebben a pillanatban eltűnik a hangosodó dob), felveszi a többi cuccot és elmegyOST: Tim Hecker – Virginal II (v02 megvágva)
04:36-05:05 (B1/34)
(zene elindul)
felülnézet egy szatyor/zsákra, amiből kikandikál a sapka, a kamera közelít
esetleg a.) egy alak árnyéka is kirajzolódhat, a helyen ahol ez van vagy b.) továbbvisszük egyenesen, egyenletesen a kamerát a falra ahol rajzolódik egy vmilyen pózban álló árnyék
- A2 – Jelenet 05:05-06:14 /01:09/ (? snitt)
- A1 folytatása
- karakter X útkeresése (majdhogynem szó szerint)
- zavart, delíriummal átitatott
- rózsaszín sapkás csaj itt-ott feltűnik
- amolyan zenés átvezető jelleg
- nincs pánik csak össze-vissza sétálás
- …de zavartság felé megy
05:17- --:-- (A2/1)
ugyanolyan pózban (mint a B1 legvégén) áll XItt nem igazán érdemes, specifikálni, mit mikor. hogy hol. A lényeg, hogy éjszakai, felvételek legkülönbözőbb dolgokról, ami csak megy majd a hangulathoz + X ütemes sétája
- Jelenet 06:14-00:00 / / (snitt)
- sötétebb van
- az elterelésekre tett kísérletek és azok bukásai
06:14-06:18 (B2/1)
szoba, idegen hangok06:18-06:20 (B2/2)
jelenet valamiből (ideálisan vmi egyszerű élőszereplős, beszéd nélkül, akár vmi akciófilm, hangos jelenettel)06:21-06:27 (B2/3)
(a hang továbbra is a filmből megy alá) ****
ugyanolyan shot az arcról, mint a B1-ben amikor monitort néz, de most elkalandozik a tekintet06:27-06:30 (B2/4)
ujjaival babrál ****06:30-06:34 (B2/5)
vhova a sapi be van rakva más ruhák közé, a kamera erre fókuszál, de közben háttérben látszik A06:41-06:38 (B2/6)
arc megint06:38-06:42 (B2/7)
kép a szobáról valahol, kattintás megáll a hang. kis várakozás. hátradőlés hangja06:42-06:43 (B2/8)
fekete képernyő + sóhajtás06:43-06:50 (B2/9)
szuper upbeat zene (lily allen – ldn???), premier plán az unott arcról,06:50-06:55 (B2/10)
fraps felvétel vmi oldal böngészéséről06:55-07:00 (B2/11)
kamera pár méterrel A mögül, a zene csak kihallatszódik mostmár a fejhallgatóból07:00-07:15 (B2/12)
alul nem-doboló lábak… majd hirtelen feláll és a kamerára rá szinte el kezd fekvőzni hirtelen felindulásból (akmera nem mozog csak ilyen árny látszik)07:15-07:18 (B2/13)
kiöntődik egy pohárba ücsi (közeli)07:18-07:33 (B2/14)
hátulról pár mérettere: megissza, kivár, majd hátranéz nyakból07:33-07:36 (B2/15)
felvétel a válla fölül ahogy lefelé néz a sapkára07:36-07:39 (B2/16)
sapka szemszögéből: a karakter lép felé párat majd felé nyúl *****07:39-07:52 (B2/17)
több kiragadott felvétel a csajról (pl. ahogy beszél és csak a szájának fele látszik, kiragadott testbeszédek) darabja 2-2,5mp utánuk 1-1mp-nyi feketeség07:52-07:53 (B2/18)
nem egy kiragadott jelenet, hanem az ő 2 szeme nyílik ki közeliben07:53-07:56 (B2/19)
ágyban ül kezében a sapival, kamera szemből alulról04:21-04:24 (B2/20)
-04:21-04:24 (B2/16)
-04:21-04:24 (B2/16)
-04:21-04:24 (B2/16)
-04:21-04:24 (B2/16)
másik szobában a kamera, egy ordítás, és elrepül a szobán át a sapkaOST: Swans – Kirsten Supine
04:21-04:24 (B2/16) 18mp
egy egész képet betöltő és abból kizoomolódó kép a sapkáról (előbb időzik egy 12mpet és utána megy ki)04:21-04:24 (B2/16) 6mp
a lakáson kívüli felvétel az ablakról
- A3-B3 Jelenet: 00:00 – 00:00 /kb 2,5p/
- itt kezdődik a móka
egy az A2 zaklatottabb jellegű verziója és egy hasonlóan pattogós B jelenetek egybeavágva, megintcsak nem a részlet hanem az összhatás a lényeg
- End jelenet (kb 1 perc)
- B1 párja
A kelés kicist máshogyÉs a befejező jelenet, a héven .